Vilken dag!

Imorse ringde telefon- jag missade precis samtalet men letade reda på farmors telefonbok och tänkte ringa hemmet där min nana Menefy bor ( farmors mamma) kände på mig att det handlade om henne! Iallafall så ringer telefonen strax efter det är farmor som ringer och jag hör på en gång att det är något- hon berättar då att hon har precis kommit till hemmet där Nana Menefy bor och att hon nyss hade dött! Så jag gör mig klar för att åka dit! Precis innan jag ska åka står en polisbil på tomten, fick lite av en chock men det visade sig bara vara där för det hittat min kusins körkort som han tappat bort på fyllan! Att han alltid har sådan tur?!

Iallafall på vägen till Nana så stoppas jag i en poliskontroll, blev skit nervös- har oftat funderat på hur jag skulle reagera om jag blev stoppad då det aldrig hänt så jag sa det till polisen och hon bara skrattade!

Iallafall kom till hemmet och då sitter min farmor och hennes två syskon och en svägerska där med nana Menefy- jag gick in och gav henne en puss på pannan på en gång! Det var så naturligt och vackert och skönt att få säga hejdå! Jag har aldrig velat se någon död- kanske har jag varit orolig för att det ska se otäcka ut men det gjorde det absolut inte! Hon såg så peaceful ut! Det enda jag märkte var att hon blev lite gul i skinnet efter ett tag! Det var så fint när det olika sköterskorna kom och sa hejdå när vi satt där, allt blev så personligt!

Efteråt tänkte jag mycket på det, hur jag bara stack dit på en gång, utan att tänka tanken ens att hon skulle ligga där död! fast jag alltid tyckt det varit så otäckt! men det fanns inget annat alternativ för mig än att sitta där med farmor! Min finaste finaste farmor- var jobbigt att se min starka självstänfiga farmor i tårar! Iallafall satt vi där ett tag med Nana Menefy- innan hon blev sjuk var hon den gladaste, häftigaste tanten! I februari fyllde hon 94! Hon kommer vara saknad!

Efteråt åkte vi hem och jag var och fixade lunch åt mig och farmor- jag hade en föreläsning som jag lära gå på eftersom jag missade förra veckan och jäklar vad bra föreläsaren var! Super bra och hon gjorde hela alltihop värt att lyssna på eftersom hon var så rolig och häftig! Sedan var jag hemma vid 22 tiden och då hjälpte jag farmor gå igenom kort till begravningen som förmodligen blir nu på fredag! Klockan är snart 1 på natten och jag har precis gjort mig i ordning för att sova!



Kommentarer
Postat av: Moa

Så tråkigt med nana :( Massa kramar!!

2012-07-25 @ 12:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0