November

Så äntligen fick jag träffa familjen och vad himla härligt det var! Vi hade allt möjligt för oss, b.la hyrde vi bil och åkte runt hela Phuket-  fick se till att göra så mycket som möjligt eftersom vad vi tänkt från början inte blev av eftersom mycket av Thailand var översvämmat.Tyvärr gjorde vi misstaget av att ge oss ut på elefant ridning- hemskt att se hur djuren plågades- både elefanter och apor.  Guiderna var väldigt arroganta- exempel dom försökte få elefanterna att äta varandras bajs- dom försökte att få elefanterna att slåss med varandra medans vi satt på ryggen, när vi sade åt dem att sluta tyckte dom att de var roligt att elefanterna tog två steg utanför vägen så det var stup rätt ner så hade elefanten tappat balansen hade man fallit 100 meter ner och nu varit död! Trevlig nära döden upplevelse.

I alla fall efter en vecka kom Fredriks föräldrar, vilket var jätte kul men då blev min lillebror Erik så sjuk att han blev sängliggandes i flera dagar och hamnade på sjukhus. Så det blev  en väldigt lugn vecka.

Efter att vi gjort lite sightseeing med min familj och Fredriks familj så kände vi att de räckte med Thailand så när min familj åkt tog vi med oss Fredriks familj och stack tillbaka till Singapore i några dagar-denna gång bodde vi på Sentosa Island vilket är som en fantasi värld men väldigt häftig-de som är synd med att vara i Singapore är att det blir väldigt dyrt. Speciellt boende är väldigt dyrt och därför är Thailand så himla bra.Sedan tillbaks till Phuket och tog farväl av Fredriks föräldrar efter det tog Fredrik och jag en slappvecka innan vi sedan begav oss hem till Nya Zeeland. Det var skönt att åka tillbaka dit och jag kände hemlängtan dit ett bra tag innan vi lämnade Asien.

 Thailand är himla fint, billigt och oftast bra väder.- Det som är så tragiskt att se är all fattigdom, man glömmer bort att sådant finns när man kommer ifrån Sverige. All sexhandel var också himla tragiskt att se- speciellt när det är barn det handlar om och alla sopor! sopor precis överallt och stanken av dessa sopor är det värsta jag känt. Alltid sorgligt att se alla hundar & katter utan hem.

Blir lika förvånad varje gång på hur många gubbar som är där och hämtar hem Thaiflickor- speciellt vad många skandinaver.  På kvällarna kunde killarna i mitt sällskap inte ens gå ensamma framför oss, även om det bara var 2-3 meter emellan oss för att tjejerna var på dem och ville sälja sina tjänster.

 

Jag ÄLSKAR  Asien men det är alltid skönt att komma hem när man varit där!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0