Hong Kong

Efter den evigt långa flygresan kom vi äntligen fram, 32 grader och den typiska fuktiga värmen slog emot oss så fort vi lämnade flygplatsen.
Fick leta reda på ett ställe att köpa bussbiljett på och hoppade sedan på bussen från hotellet till området där vi bodde, till våran suprise stod typ inget på engelska så skit svårt att veta vart man skulle hoppa av.
Är just nu i Hong Kong, är inte som något annat jag sett!! Det billiga hotellet( vilket även syns på rummen, går inte att lägga ut väskan var som helst för finns inte plats) ligger i ett område där det inte verkar finnas en enda västerlänning och engelska är inte ett språk det behärskar så har letat det halva fm eftersom namn på gatorna och på kartan vi hade inte heller stämmer överrens!
Just det, finns varken kniv eller gaffel så HKborna asgarvar när jag försöker ge mig på pinnarna. och väldigt intressant mat kan jag säga^^ inget för smaklökarna^^men en AWESOME CITY!! Som sagt, inget du kan föreställa dig!
Galet med människor, överallt!!! och neonskyltar!
Men grönt och fint:)
Just det, jobbigast av allt är på godis affärerna här finns typ inget godis utan bara torkade fisk
gris, kyckling, ostron osv

Kommentarer
Postat av: Nette

Skönt att höra ni kommit fram välbehållna :)

Slipper oroa mig för att du ska kvävas nu då eftersom det inte finns nå godis :P haha

Vi saknar er här i Ånge.



Puss

2010-10-12 @ 20:16:34
URL: http://jeanettereiser.blogg.se/
Postat av: Frida

Härligt med lite värme nu va? :) är nog bra för dig att de inte finns massa lösgodis gumman, men vi tar med när vi kommer ner, och marabou såklart :) saknar er jättemycket! Lycka till med pinnarna, fick mig ett gott skratt när jag tänkte på dig ätandes med såna :) älskar dig! Puss och Kram, hälsa Fidde! <3

2010-10-12 @ 23:59:48
URL: http://fridaholm.blogg.se/
Postat av: Evelina

Älskade, älskade du! Så som jag saknar dig. Har hänt sjukt mycket här hemma, önskar du var här och jag fick prata om allt med dig..



Love you <3

2010-10-17 @ 21:14:42
URL: http://evelinaelisabethhoffman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0